کف سازی

کف سازی فرآیندی که به منظوردستیابی به یک کف سخت بتنی در راستای ایجاد کاربری بهتر فضا در سطوح مختلف  در زمین یا سقف و… صورت میگیرد را گویند. برای حصول کف سازی ویژه و مطلوب شما بامقاومت بالامیتوان از پودر سخت کننده کف بتنی ، بتن شیمی خاتم در کف سازی استفاده کرد.

کف سازی با سخت کننده بتن

در کف سازی با به کاربردن پودر سخت کننده بتنی، سطوح نهایی شما دارای درجه بالایی از مقاومت در برابر سایش و فرسایش خواهند بود ،که این امتیازبه دلیل وجود سنگدانه هایی با مقاومت بالا در پودر سخت کننده کف بتن شیمی خاتم است.

امتیازات و ویژگی های پودرسخت کننده در کف سازی

در کف سازی با استفاده ازاین ماده روی بتن تازه و انجام ماله کشی های متفاوت، در پایان سطحی سخت و بدون خلل و فرج و مقاوم در برابر خوردگی و سایش خواهید داشت. پودر سخت کننده بتن، شرکت بتن شیمی خاتم جهت مقاوم سازی کف های صنعتی دارای تردد ماشین های سنگین مثل کف انبارها ،کف سکوهای بارگیری و کف نیروگاه ها و… بسیار ایده آل است. از امتیازات این پودر سخت کننده بتن در کف سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱-آماده مصرف در کف سازی بدون نیاز به هیچ افزودنی دیگر،
۲- ایجاد پیوند یکپارچه با بتن تازه  در کف سازی
۳- مقاومت بسیار بالا در برابر فرسایش و نفوذ انواع روغن ها و گریس هاو..
۴- عدم نفوذ رطوبت وزنگ زدگی
۵- در اختیار گذاشتن سخت کننده کف با رنگ های متفاوت مورد نیاز شما

موارد مصرف سخت کننده کف در انواع کف سازی

در کف سازی باید به نوع کاربری کف توجه داشت، بدین صورت ما به سطوح متفاوتی از  جنس،شکل و کیفیت دست خواهیم یافت.

کف سازی ساختمان

کف سازی ساختمان

هدف ما ساخت سطوحی ایمن ، دارای استاندارد های ساختمانی ، استفاده  راحت و با درجه ی بالایی از مقاومت در برابر صدا و حرارت  و آتش و نظافت آسان و… است. بطور مثال در کف سازی سرویس های بهداشتی و زیر زمین ها عامل مهم نفوذ رطوبت است که باید در کف سازی در نظر داشت. موضوع مورد توجه دیگر در کف سازی ساختمان مصالح استفاده شده است ، این مصالح باید بگونه ای باشد که میزان لغزش و سرخوردن روی آنها تا حد امکان کم بوده و به زیبایی و دوام  مطلوب کف هم درحد نیاز شما به پردازد.
از جمله انواع دتایل های کف سازی ساختمانی میتوان موارد زیر را ذکر کرد:
۱-    دتایل کف سازی محوطه وباغ و باغچه
۲-    دتایل کف سازی شیب بندی دست انداز بام وآب باران وبرف
۳-    دتایل عایق بندی دیوارهای سرویس  های بهداشتی و حمام
۴-    کف سازی سقف های ساختمانی
۵-    کف سازی های مربوط به محل اجرای شوفاژ و یا فن کوئل

کف سازی در معماری

کف سازی در معماری

از نظرگاه معماری  در کف سازی یکی از موارد کاربرد پلان های کف سازی می باشد، لزوم تهیه این نقشه ها نمایش کف سازی روی پلان  است که شامل رنگ ،طراحی و جنس مصالح  و…است. در بیشتر پروژه ها طراحی های ویژه با ترکیبی از مصالح متفاوت ، سنگ ها و رنگ ها و… مد نظر قرار داده می شود که در اینجا نیاز به پلان کف سازی هست ، تا بتوان طراحی مدنظرمان را روی پلان نمایش داده و به مرحله اجرایی برسانیم. در کف سازی میتوان مصالح متفاوتی به کاربرد یا ترکیبی از آنها را استفاده کرد. ازدیر باز انواع مختلفی  مصالح در کارهای ساختمانی و کف سازی استفاده شده است. در قدیم دیوار باغها از ملات ساخته می شدند که بسیار مهربان تر و ملایم تر از سیمان پورتلندی به نظر می رسید. حدود ۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح انسان این مساله را دریافته بود که گل مرطوب هنگامی که خشک شود تبدیل به ماده ای سخت می شود. رومی ها مهارت لازم را در ساخت خشت کسب کرده و سپس این هنر را در اختیار مردمان شمال اروپا قراردادند. این خشت ها در قرون وسطی در ساخت دودکش ها و مناره کلیساها مورد استفاده قرار گرفت. بعد از ۱۲۰۰ سال پس از میلاد مسیح کشورهای سفلی مانند هلند و جنوب انگلستان مبادرت به ساخت این خشت ها ورزیدند. سفال هم یکی از مصالح قدیمی است که در امر محوطه سازی باستان اهمیت بسیاری داشته است. سفال همان گل رس است که در دمایی پایین تر از کوره آجرپزی خشک می شود و به رنگ سرخ بسیار زیبایی در می آید. امروزه بسیاری از کارخانه ها به جای استفاده از پلاستیک استفاده از این ماده را توصیه می کنند. بسیاری از باغهای بر جای مانده از مصر باستان و روم دارای دیوارهای رنگین بوده اند که دلیل آن استفاده از گل رس و سفال بوده است.

کف سازی درزمین های بدون رطوبت زیاد

در زمین هایی با رطوبت کم ، برای عدم نفوذ رطوبت به کف زیر زمین باید اعمال زیر به ترتیب اجراشود:
– خاک زیرین به طور کاملی کوبیده شد ه وبرروی آن سنگ های درشت با ضخامت حداقل ۲۵ سانتی متر پخش شود. برای دست یافتن به سطوحی تقریباً یکدست و انباشته شدن فاصله های خالی میان قلوه سنگها ، شن های ریز را برروی تمام سطح ریخته ؛ تا حدود یک سانتی متر بر روی قلوه سنگها پوشانده شود. پس از کوبیدن شن و مسطح کردن آن از بتن با عیار ۲۰۰ کیلوگرم سیمان در متر مکعب به ضخامت ۷ تا ۱۰ سانتی متر استفاده گردد و بتن با تخته ماله صاف گردد.

کف سازی در زمین هایی با رطوبت متوسط

اگر زمین دارای رطوبت زیاد باشد و قلوه سنگها نتوانند مانع از نفوذ رطوبت شوند، باید از عایق رطوبتی مانند قیروگونی استفاده نمود.
برای این منظور پس از چیدن قلوه سنگ، ریختن شن ریز و بتن ریزی بر روی بتن، یک لایه قیرگونی کشیده می شود. برای جلوگیری از وارد شدن صدمه به عایق، روی آن را یک قشر ملات ماسه و سیمان می کشند و بعد پوشش نهایی را انجام می دهند.

محصولات بتن شیمی خاتم

در این بخش سعی داریم تا محصولاتی که مجموعه بتن شیمی خاتم ارائه میدهد را به شما معرفی نماییم:

آب بند بتن

بتن ذاتا ماده ای متخلخل است که آب و مواد مختلف به راحتی داخل آن نفوذ پیدا می کنند. نفوذ این مواد مختلف در نهایت می تواند منجر به تخریب ساختار و کاهش شدید عمر مفید آن شود. به همین دلیل از نوعی مکمل بتن به نام آب بند بتن استفاده می کنند.

چسب بتن

چسب بتن که به عنوان یکی از افزودنی های بتن در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد بسیار پرکاربرد است. این چسب ها به شکل مایع و با ترکیبات و انواع مختلف در بازار استفاده می شوند که امکان استفاده از آنها را در پروژه های مختلف امکان پذیر ساخته است. در ادامه قصد داریم ضمن بررسی کامل و کلیه موارد در خصوص آن، در خصوص خرید و قیمت چسب بتن نیز صحبت کنیم و راهنمایی های لازم داده شوند.

ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس یا همان مکمل بتن یک ماده بسیار پرکاربرد در اصلاح ویژگی های بتن است که برای نفوذ ناپذیر کردن بتن و آب بند کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد.

روان کننده و فوق روان کننده

روان‌کننده بتن و فوق روان کننده بتن جزء افزودنی های بسیار مهم بتن بوده که برای سهولت کارهای مختلف، نیاز است که از انواع این روان سازها استفاده شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.