گروت یک ماده چسبنده است که از ترکیب شدن سیمان و ماسه به دست می آید. این ملات در بخش های مختلف صنعت ساختمان سازی برای پر کردن شکاف های عمیق در بین بتن کاربرد دارد. انواع مختلف از این محصول تولید شده تا برای هر بخش از نوع مناسب استفاده کنند.

در فرایندهای مهندسی برای ساخت سازه های گوناگون نه تنها مقاومت های فشاری مدنظر نیست. چرا که در سازه های عظیم نیاز است که علاوه بر انتقال نیروی فشاری و تکیه گاه تنش های کششی و خمشی هم کاملا مقاوم باشد. در چنین شرایطی نیاز است برای تقویت بتن از برخی مواد افزودنی استفاده شود.

گروت یکی از این مواد پرکاربرد است که برای جلوگیری از تخریب تکیه گاه ها و فنداسیون سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و بر پایه اپوکسی، سیمان و ترکیبات مختلف دیگر برای تقویت آن تولید می گردد.

مجموعه بتنی برای رفع نیاز سازندگان سازه های مهندسی بزرگ با ارائه انواع گروت مناسب برای هر نوع کاربردی سعی در رفع نیاز این افراد به طور کامل دارد. همچنین با ارائه مشاوره با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع سازه کمک می کند تا این مصالح در بهترین حالت ممکن مورد استفاده قرار بگیرند.

گروت چیست؟

در هنگام اجرای عملیات ساختمان سازی پارامترهای زیادی مورد توجه مهندسان قرار می ‌گیرد، تا بتوانند نیروهای فشاری را به تکیه گاه منتقل کرده و از وارد آمدن فشار بیش از حد به کل سازه جلوگیری می کنند. گاهی واقعا نیاز است که نیروهای فشاری، کششی و خمشی به طور همزمان کنترل شوند و نیاز به یک بتن مقاوم است.

در چنین شرایطی گروت به عنوان یک ماده مستقل مورد استفاده سازندگان قرار می ‌گیرد که به آن یک ماده ترمیمی هم گفته می شود و پس از مخلوط شدن با آب به شکل ملات در می آید.

‏ممکن است برای شما هم این سؤال به وجود بیاید که گروت چیست؟ که چنین توانایی هایی دارد.
گروت مخلوطی از سیمان، ماسه و افزودنی ‌های متداول است که از آن به جهت پر کردن فضاهای خالی و ترک های بزرگ یا لایه لایه شدن و خرد شدن استفاده می کنند، در واقع از این ماده به عنوان ترمیم کننده بتن هم استفاده می شود.

در حال حاضر انواع مختلف از این ماده با توجه به ترکیبات شیمیایی و ساختار مولکولی آن تولید شده است که برای هر شرایطی می توان از نوع مخصوص استفاده نمود.

اگر هنوز هم برای شما این سؤال وجود دارد که ترکیبات گروت چیست؟ باید بگوییم که انواع مختلفی دارد و در روند تولید هر کدام از آنها با توجه به مواد شیمیایی و ساختار مولکولی آنها ویژگی های این مواد تغییر پیدا می‌ کند.

از مهمترین ترکیبات گروت می توان به موادی مانند سیمان، ماسه، مواد افزودنی، ترکیبات رزین و مواد پر کننده افزودنی های شیمیایی اشاره نمود که هر کدام از این مواد می توانند ویژگی های بتن را اصلاح و تقویت نمایند.

بتن-شیمی

انواع گروت

گروت را به گونه ای طراحی می کنند که توانایی جذب نیروهای وارده و انتقال آنها به بخش های زیر کار را دارد. در اغلب مواقع برای نصب انواع ماشین آلات صنعتی جهت کف سازی و آماده‌سازی مکان نصب دستگاه ها به عنوان ملات فنداسیون به کار می برند.

انواع گروت بر پایه سیمان و اپوکسی طراحی و تولید می شوند که بر اساس مواد پایه و ترکیبات که قرار می گیرند، ویژگی های این محصول متفاوت است.
در این بخش به بررسی انواع آن می پردازیم:

گروت اپوکسی

گروت اپوکسی از مقاوم ترین نوع می باشد، این محصول یک ترکیب دو جزئی و سه جزئی است و به دلیل استحکام بالا برای نصب دستگاه های صنعتی کاربرد دارد.

ویژگی های گروت اپوکسی:

• استحکام بالا در برابر هرگونه ارتعاش و ضربه

• قابلیت چسبندگی به زیر کارهای معدنی و فولادی

• سخت شدن آن در زمان کوتاه

گروت سیمانی

گروت سیمانی که به آن گروت بتن هم گفته می ‌شود، جزء پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان است و مقاومت بیشتری نسبت به بتن دارد. این نوع محصول از ماسه، سیمان و افزودنی های دیگر تشکیل شده و بیشتر برای پر کردن ترک ها و فضاهای خالی یا لابه لای  بتن کاربرد دارد.

از ویژگی های گروت سیمانی:

• پرکردن فضاهای خالی و ترک های بزرگ

• پرکردن هر نوع حفره در ساختمان

• قابل استفاده در پایه های دکل های برق و دستگاه های صنعتی

گروت پلیمری

این محصول از مواد پلیمری مانند رزین های پلیمری و مخلوط سیمان تشکیل شده و به دلیل وجود ماسه سیلیسی مقاومت و روانی آن افزایش می یابد.

از ویژگی ‌های خاص گروت پلیمری:

• مناسب برای زیرسازی معدنی و خاصیت آب بند کنندگی محیط

• دارای مقاومت خمشی سایشی و کششی بالا

• مقاومت در برابر آب و نمک

گروت آماده منبسط شونده

این ملات از مقاومت و پایداری بالایی برخوردار بوده و به راحتی سفت نمی شود، برای پر کردن فضاهای خالی در خوردگی و زیرسازی فولاد کاربرد دارد.

ویژگی های گروت آماده منبسط شونده:

• دارای مقاومت فشاری در بلند مدت

• دارای مقاومت فشاری در کوتاه مدت

• قابلیت استفاده در زیر ستون ها و صفحات صنعتی

طرز تهیه ملات گروت

طرز تهیه ملات گروت استاندارد به این صورت است که ابتدا ۷۰ درصد آب مورد نیاز را در دستگاه میکسر ریخته و سپس پودر را به تدریج به دستگاه اضافه کرده و در حین اضافه کردن باید با ابزار مکانیکی مخصوص مرتب مخلوط هم زده شود.
پس از مخلوط شدن کامل، میزان آب باقیمانده را به تدریج اضافه کرده و متناسب با خط روانی مورد نظر و البته با توجه به دمای محیط آب را اضافه می کنند.

مواردی مانند دانستن وزن مخصوص گروت در هنگام تهیه ملات و تعداد صفحه ها، مساحت یک صفحه و ضخامت گروت ریزی تأثیر زیادی در حجم ملات تولید شده دارد.

وزن مخصوص آن حدود ۲ تن است که با محاسبه محیط های مورد استفاده می توان وزن گروت برحسب کیلوگرم را به دست‌آورد و در کنار آن میزان استفاده از آب هم مشخص می شود.

تفاوت گروت و بتن در چیست؟

گروت و بتن در هر دو ماده ساختمانی بسیار سخت هستند که در بخش ‌های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

این دو ماده خاصیت نزدیک به یکدیگر داشته؛ اما از هر کدام از این مواد برای اهداف متفاوتی استفاده می کنند.
بتن وظیفه چسباندن یک ماده به ماده دیگر مانند چسباندن آجرها و بلوک ها و یکدیگر را دارد و به عنوان ماده پایه در بخش های مختلف ساختمان محسوب می شود.

گروت یک محصول پر کننده است که در فضاهای خالی بین بتن ها قرار گرفته و با حالت روانی که دارد، تمامی ترک های عمیق و شکاف ها را پر می کند. در ترکیبات این ماده مواد فوق روان‌کننده استفاده شده تا در شرایط خاص بتوانند از این خاصیت منبسط شونده آن استفاده نمود.

عمده ترین تفاوت این دو ماده سیمانی خاصیت سخت شوندگی آنها است که به دلیل اندازه سنگدانه ها و مقدار آب لازم برای کاربری است.

در واقع می توان گفت که گروت هم مانند ترمیم کننده بتن الیاف دار، وظیفه ترمیم بخش هایی از بتن است که دچار مشکل شده و برطرف کردن این مشکلات تأثیر مستقیم در کیفیت نهایی بتن می گذارد.

بررسی لیست قیمت گروت در بازار

گروت ریزی در بخش های مختلف ساختمان ها امری لازم و ضروری است، تا سازه های محکم و بادوام ایجاد گردد.
در حال حاضر که این ماده در تنوع بالایی تولید می شود، در بازارهای عرضه و فروش با انواع لیست قیمت گروت مواجه می شوید که موجب سردرگمی شما شده و نمی دانید کدام قیمت دقیق تر است.

قیمت گروت با توجه به ترکیبات متفاوتی که این محصول دارد، مشخص می‌ شود و شناخت عواملی که می ‌توانند بر نرخ محصول در بازار تأثیر بگذارند، کمک می کند تا در هنگام خرید انتخاب های بهتری انجام دهید:

• ترکیبات تشکیل دهنده آن

• نحوه ترکیب آن با آب

• شیوه بسته بندی این محصول

• انتخاب مرکز عرضه و فروش معتبر

• برند تولید کننده آن

بتن-شیمی

خرید بتن شیمی خاتم

در هنگام خرید گروت توجه داشته باشید که این ماده باید به گونه ‌ای استاندارد تولید شود که بتواند عملکردهای گوناگون را در ساختمان سازی پاسخ بدهد.

پس انتخاب یک مجموعه فروش گروت که به صورت حرفه ‌ای و کاملاً تخصصی در این زمینه فعالیت دارد، موجب می ‌شود تا خیال خریدار از انتخاب محصول مورد نظر خود راحت باشد.
مجموعه بتن شیمی خاتم یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه انواع افزودنی بتن بوده که با ارائه انواع گروت سعی در رفع نیاز هرچه بیشتر و بهتر سازندگان ساختمان ها دارد.
برای دریافت مقرون به صرفه ترین لیست قیمت با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط برقرار کنید. این کارشناسان ضمن ارائه نرخ های مختلف اطلاعات کامل در مورد نحوه کارکرد شما را نیز دریافت کرده، تا بتوانند بهترین محصول مورد نیاز را پیشنهاد بدهند.